Over de aanmaning
Waarom heb ik een aanmaning ontvangen?
Als u een aanmaning heeft ontvangen van het CMIB, betekent dit dat een rekening van onze opdrachtgever Infomedics nog niet (volledig) betaald is.
Lees meer over het proces van de rekening op de website van Infomedics.
Welke kosten worden er gerekend op een aanmaning?
Op een aanmaning rekenen wij altijd incassokosten en rente. Hieronder ziet u welke incassokosten u moet betalen:
Bij een vordering tot en met € 2.500,- | 15% | (met minimum van € 40,-) |
Over de volgende € 2.500,- | 10% | |
Over de volgende € 5.000,- | 5% | |
Over de volgende € 190.000,- | 1% | |
Over het meerdere | 0,5% | (maximaal totaal van € 6775,-) |
Als u de vordering (inclusief de verschuldigde incassokosten) niet betaalt, dan wordt deze overgedragen aan een deurwaarder. Als de rechter bepaalt dat u de vordering moet betalen, komen de kosten van de gerechtelijke procedure ook voor uw rekening. Voorkom hogere kosten. Betaal de vordering direct of neem contact met ons op.
Ik heb al betaald, waarom heb ik een aanmaning ontvangen?
Dan hebben onze aanmaning en uw betaling elkaar misschien gekruist. Het duurt ongeveer 5 werkdagen om uw betaling te verwerken.
Heeft u al betaald en daarbij een verkeerd betalingskenmerk gebruikt? Of bent u het betalingskenmerk vergeten? Dan storten wij het bedrag terug op uw rekening.
Heeft u langer dan 10 dagen geleden betaald en is het bedrag nog niet teruggestort? Vul dan onderstaand contactformulier in. Wij controleren wat er met uw betaling gebeurd is en sturen u een reactie.
De aanmaning betalen
Hoe kan ik de aanmaning betalen?
Betaal op onze homepagina direct met iDEAL via de betaalpagina van Infomedics. Hiervoor heeft u het betalingskenmerk nodig. Deze eindigt op 071 en staat rechtsbovenaan de aanmaning.
Of maak het openstaande bedrag over naar:
IBAN: NL76 ABNA 0609 690 655
Ten name van: CMIB
Let hierbij op of u het openstaande bedrag inclusief de incassokosten en het betalingskenmerk correct heeft ingevoerd. Maak bij meerdere aanmaningen alle bedragen apart over, met vermelding van de juiste betalingskenmerken.
U bent zelf verantwoordelijk voor een volledige en tijdige betaling.
Ik heb betaald zonder betalingskenmerk, wat nu?
Als u bij uw betaling geen of een onjuist betalingskenmerk heeft vermeld, is het mogelijk dat wij het bedrag terugstorten op uw rekening. Als het bedrag teruggestort is op uw rekening, dan verzoeken wij u om het bedrag opnieuw over te maken, met het juiste betalingskenmerk.
Ik heb het betalingskenmerk niet meer, wat moet ik doen?
Heeft u het betalingskenmerk van de aanmaning niet meer? Neem dan telefonisch contact met ons op.
Ik heb per ongeluk te veel betaald, wat nu?
Heeft u dubbel of te veel betaald? Wij storten te veel betaalde bedragen binnen 10 dagen automatisch terug op uw rekening.
Heeft u na 10 dagen nog geen bedrag terug ontvangen? Vul dan onderstaand contactformulier in. Wij controleren wat er met uw betaling gebeurd is en sturen u een reactie.
Kan ik uitstel van betaling aanvragen?
In sommige gevallen kunt u bij het CMIB nog uitstel van betaling aanvragen. U kunt de betaaldatum eenmalig met maximaal 4 weken uitstellen. Vul hiervoor het onderstaande formulier in.
Wij zullen uw aanvraag beoordelen en streven ernaar om u binnen 5 werkdagen een antwoord te sturen.
Kan ik een betalingsregeling aanvragen?
In sommige gevallen kunt u bij het CMIB nog een betalingsregeling aanvragen. Vul hiervoor het onderstaande formulier in.
Wij zullen uw aanvraag beoordelen en streven ernaar om u binnen 5 werkdagen een antwoord te sturen.
Andere vragen
Wat moet ik doen als er sprake is van insolventie?
Heeft u of uw cliënt een aanmaning ontvangen en is er sprake van bewind, curatele, schuldhulpverlening, budgetbeheer, WSNP of een faillissement? Dan dient de curator of bewindvoerder ons hier schriftelijk over te informeren. Geef dit aan ons door via onderstaand formulier.
Wij hebben het volgende van u nodig:
- Bij bewind of curatele: een beschikking van de rechtbank.
- Bij schuldhulpverlening: het bewijs van aanmelding.
- Bij inkomens-of budgetbeheer: een machtiging.
Zonder deze stukken kunnen wij uw verzoek helaas niet in behandeling nemen.
Wij adviseren u om de wijziging ook direct bij de zorgverlener door te geven.
Let op: In bepaalde gevallen valt de vordering niet in het traject. U bent dan zelf verantwoordelijk voor betaling. Ga voor meer informatie over uw situatie naar uw curator of bewindvoerder.
Ik ben het niet eens met de rekening, wat moet ik doen?
Bent u het niet eens met de behandelingen op uw rekening? Dan kunt u via onze opdrachtgever Infomedics een bezwaar indienen.
Er wordt dan aan uw zorgverlener gevraagd om het bezwaar te beoordelen en de rekening wordt 10 dagen op pauze gezet. U krijgt ook via Infomedics een reactie vanuit uw zorgverlener.
Ik ben verhuisd/ga verhuizen, wat moet ik doen?
Informeer uw zorgverlener op tijd als u bent verhuisd of gaat verhuizen. We wijzen u erop dat u zelf verantwoordelijk bent voor het doorgeven van uw juiste adresgegevens. Uw zorgverlener geeft uw wijziging door, zodat Infomedics en eventueel het CMIB u kunnen bereiken.
Waarom heeft mijn zorgverzekeraar geen vergoeding uitbetaald?
Neem voor vragen over uw vergoedingen contact op met uw zorgverzekeraar. Het CMIB kan geen vragen over uw vergoedingen beantwoorden. Wij wijzen u erop dat u zelf verantwoordelijk blijft voor een tijdige betaling van de rekening.
Waarom heb ik een brief van een deurwaarder ontvangen?
Als wij na de laatste aanmaning geen betaling hebben ontvangen, wordt de vordering overgedragen aan een deurwaarder. De deurwaarder start vervolgens een gerechtelijk traject waarbij u wordt gedagvaard.
Als u een brief heeft gekregen van een deurwaarder, kan het CMIB u niet meer helpen. Neem zo snel mogelijk contact op met de deurwaarder.
Contactgegevens deurwaarder Yards
info@yardsalmere.nl
036-549 33 00
Contactgegevens deurwaarder Bosveld
info@bosveld.nl
033-470 00 00
De richtlijnen die de kantonrechters hebben opgesteld voor incasso- en deurwaarderskantoren zijn conform de Wet buitengerechtelijke Incassokosten (WIK).